קורס מדריכי עבודה בגובה

בשנת 2020 הוחל נוהל חדש עבור הסמכת עבודה בגובה כמדריך, הכולל קורס בן שבעה ימים מלאים. המסיימים את כל ימי הלימוד ובחינות ההסמכה, מקבלים תעודה הכשרה כמדריך עבודה בגובה  עם הרישום במרשם של משרד העבודה. אם גם אתם מבקשים לעבור קורס עבודה בגובה במרכז, חשוב שתדעו שחברת מערכות בטיחות מציעה קורסים תקניים ומאושרים בתחום.

על קורס מדריכי עבודה בגובה

אוכלוסיית היעד הינם: ממוני בטיחות, מנהלי עבודה או עובדים אחרים, בעלי ניסיון מתאים כנדרש בתקנות – כשנתיים ניסיון מוכח בתחום העבודה בגובה.

משך הקורס: 7 ימים – כ-63 שעות לפחות.

קורס זה מכשיר מדריכי עבודה בגובה בתוכניות העבודה השונות: מבוא כללי, סולמות, פיגומים, במות הרמה, סלי הרמה, גגות, קונסטרוקציות ומקום מוקף.

מפתח הדרכה בקורס זה הינו: מדריך ל-10 חניכים.


המשמעות של עבודה בגובה

עבודה בגובה הינה עבודה עם רמה גבוהה של סיכון, הנדרשת בהבנה וידע מתאימים לביצועה באופן נכון ובטוח, לרבות הכרות עם הסיכונים השונים שהיא מציבה וכיצד יש להתמודד עימם. למרבה הצער, חדשות לבקרים אנו שומעים על עוד מקרה של תאונת עבודה עקב נפילה מגבוה ונפגעים בגוף ונפש. בכדי למזער מצבים אלו, החל משנת 2008, כל מי שעובד בגובה, לרבות מנהלי עבודה, נדרש לעבור הכשרה לעבודה בגובה. כמו כן החוק מחייב הכשרה של מדריך עבודה בגובה הנדרש לעבור קורס מוכר.

קורס מדריכי עבודה בגובה – תנאי קבלה

מי שרוצה להתקבל אל קורס מדריכי עבודה בגובה, תנאי הקבלה כוללים ניסיון בתחום העבודה בגובה של שנתיים לפחות. כמו כן קורס זה מתאים למנהלי עבודה, ממוני בטיחות ועובדים נוספים, שיש להם ניסיון בעבודה בגובה בהתאם לדרישות החוק. למעשה, קורס זה מיועד למנהלים ואנשים האחראים ומפקחים על עובדים בגובה, הנדרשים בידע עדכני ומעמיק בכל הקשור לתקנות וכללי עבודה בגובה.

תכני לימוד בקורס מדריך עבודה בגובה

בקורס הדרכה בגובה נלמדים תכנים שונים לרבות מבוא לעבודה בגובה, כולל הסברים אודות התקנה החדשה בתחום. הלימודים עוסקים בנושאי עבודה בגובה באופן עיוני ומעשי, בין היתר בנושאי סולמות, במות הרמה, סלי הרמה המורמים על ידי עגורן או מלגזה, עבודה על גגות עם התייחסות לתקרות ושברים, צמ"א – ציוד מגן אישי, וכן התמקדות בכל הקשור לפיגומים מסוגים ניידים, נייחים, ממוכנים ועוד.

בנוסף, הקורס עוסק בהתייחסות ובאופן הגישה לחללים מוקפים לרבות תעלות ביוב, מרתפים וכדומה. זאת, לצד לימודים בנושאי קונסטרוקציות, מערכות שונות שמונעות נפילה הנדרשות למי שעובד בסלי הרמה ועל גגות, וכן נלמד הנושא של מערכות בלימת נפילות הנדרש לעבודה על סולמות, קונסטרוקציות ומשטחים. הלימודים עוסקים גם בכל הקשור לחילוץ עובדים במצוקה באמצעות שיטות בטוחות ויעילות, כיצד להימנע מסיכונים ותאונות, ועוד.

תפקידו של מדריך עבודה בגובה

עבודה בגובה מוגדרת על פי חוק, ככל סוג של עבודה המבוצעת בגובה של שני מטר ויותר. מכיוון שמדובר בעבודות מסכנות חיים, חשוב לבצען באופן בטוח ובהתאם לתקנות שנקבעו בחוק למטרה זו. תפקידו של מדריך לעבודה בגובה הוא למעשה תפקיד של מדריך בטיחות בעבודה בגובה השומר על חייהם ובטיחותם של העובדים בגובה, בין היתר באמצעות הדרכת עובדים אודות עבודה נכונה בגובה, הן מבחינת ציוד והן מבחינת כללי התנהגות ובטיחות. ככזה, הוא נדרש בהרבה ידע וניסיון בנושא, עם הסמכות להכשרה לעבודה בגובה המבוססות על סיום של קורס הדרכה בגובה.

הרשמה לקורס מדריכי עבודה בגבוה

להרשמה לקורס מדריכי עבודה בגובה ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, וכן לקבלת

הטבות ומחירים מיוחדים, צרו קשר עם חברת מערכות בטיחות בטלפון 03-9383000 או במייל info@height.co.il1

קורס מדריך עבודה בגובה
לפתרונות ומוצרים באיכות גבוהה ובמחיר אטרקטיבי

חייגו: 03-9383000 או השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם